Dropshipping – co to jest i jak zacząć z tą metodą sprzedaży online?

Dropshipping – co to jest i jak zacząć z tą metodą sprzedaży online?

Dropshipping to sposób na biznes niezależny od miejsca zamieszkania. Do branży można dołączyć zarówno w Sochaczewie, jak i wszystkich innych miejscach w Polsce czy na świecie. To jedna z wielu zalet pracy w pełni online. Czym dokładnie jest dropshipping i jak rozpocząć własną działalność?

Czym jest dropshipping?

Dropshipping to model sprzedażowy, który w ostatnich latach cieszy się ogromną popularnością. W sieci spotyka się coraz więcej sklepów działających właśnie w takim systemie. To opcja dla wszystkich, którzy chcą zająć się handlem, ale bez otwierania własnej linii produkcyjnej.

Ten model biznesowy polega na tym, że sprzedawca nie przechowuje fizycznie żadnych produktów, ale zajmuje się ich promocją i sprzedażą online. Przekazuje zamówienia klientów i dane do wysyłki bezpośrednio do dostawcy, który następnie pakuje i nadaje przesyłki.

W ramach dropshippingu otwiera się własną stronę internetową lub korzysta z gotowych platform sprzedażowych, a następnie zbiera się asortyment od hurtowników. Istnieją witryny, takie jak Sky-Shop, dzięki którym można wyszukać dostawców i zintegrować ich systemy magazynowe ze sprzedażowym.

Kiedy sprzedawca współpracuje z producentami, zarabia na marży nałożonej na poszczególne towary. W jego interesie jest generowanie jak najwyższej sprzedaży, więc kluczową rolę odgrywają działania marketingowe. Musi on jednak pamiętać także o stworzeniu unikatowej, atrakcyjnej oferty, która wyróżni go na tle konkurencji.

Jak rozpocząć przygodę z dropshippingiem? Krok po kroku

Bardzo szczegółowy poradnik dotyczący rozpoczynania przygody z dropshippingiem znajduje się na stronie internetowej https://blog.sky-shop.pl/dropshipping-od-czego-zaczac-dropshipping-krok-po-kroku/. Artykuł Sky-Shop obrazuje, jakie kroki musi podjąć sprzedawca, jeśli zależy mu na efektywnym rozwoju biznesu.

W pierwszej kolejności trzeba wybrać asortyment, jaki chce się sprzedawać. Podczas dobierania konkretnych produktów warto zastanowić się nad tym, czy towary te będą generować duże liczby zwrotów. W celu maksymalnego uproszczenia procesu sprzedażowego najlepiej stawiać na rzeczy, które klienci rzadko odsyłają. Najczęściej obsługa zwrotów leży po stronie właściciela sklepu.

Ważną rolę odgrywają też aktualne trendy na rynku. W e-commerce zmieniają się one dość często, więc należałoby je śledzić na bieżąco. Zdolność dopasowania się do potrzeb konsumentów może usprawniać funkcjonowanie biznesu na każdym jego etapie. Przykładowo w ostatnich latach dużym powodzeniem cieszą się produkty eko, w tym np. zabawki dziecięce z drewna czy wielorazowe akcesoria kuchenne.

Po określeniu pożądanego asortymentu i wstępnym rozeznaniu wśród hurtowników przechodzi się do wyboru oprogramowania sprzedażowego. Specjaliści ze Sky-Shop zalecają model abonamentowy, który pozwala na korzystanie z gotowych platform sprzedażowych z opcją personalizacji. W ten sposób najłatwiej zintegrować systemy magazynowe producentów ze sklepem i udostępnić klientom całą ofertę.

Kiedy nawiązuje się współpracę z konkretnymi hurtownikami, trzeba ustalić warunki. Każdy z producentów ma własne zasady dotyczące dzielenia kosztów zysku, więc należy wybrać korzystne dla obu stron opcje. Po dogadaniu wszystkich szczegółów powinno się przejść do integracji systemów, które dzięki instrukcjom przebiegają prosto i błyskawicznie.

Integracja za pomocą platformy Sky-Shop daje sprzedawcy dostęp m.in. do aktualizowanych na bieżąco stanów magazynowych. Dzięki temu nie trzeba się martwić, że klienci złożą więcej zamówień, niż to możliwe ze względu na dostępność towarów.

Kiedy skompletuje się już asortyment od wszystkich pożądanych dostawców, czas przejść do działań promocyjnych. Marketing w dropshippingu to klucz do efektywnej sprzedaży. Należy zadbać nie tylko o działania reklamowe, ale i SEO.

Pozycjonowanie to jedno z najważniejszych narzędzi w docieraniu do nowych klientów. Pomagają w nim m.in.:

  • unikatowe opisy produktów i kategorii;
  • artykuły sponsorowane;
  • blog firmowy.

Do działań reklamowych, które przydają się w zwiększaniu sprzedaży, należą:

  • social media marketing;
  • e-mail marketing;
  • kampanie płatne Google Ads.

Trzeba pamiętać, jak ważne są oferowanie klientom wysokiej jakości asortymentu i sprawna obsługa. Zadowolony konsument skutkuje pozytywnymi opiniami (warto o nie prosić np. za pośrednictwem e-maila) i dalszymi poleceniami. Istnieje także duże prawdopodobieństwo, że złoży zamówienie ponownie. Liczy się zatem umiejętnie dobieranie producentów do współpracy.

Dropshipping – korzyści z dołączenia do branży

Sprzedawcy korzystający z tego modelu biznesowego mogą pracować z dowolnego miejsca na świecie. Jeśli odpowiednio porozumieją się z hurtownikami, może się okazać, że nie będą musieli obsługiwać nawet zwrotów. Wszystko zależy od indywidualnych ustaleń.

Biznes online daje szansę docierania do ogromnej grupy klientów, więc da się prowadzić sprzedaż zarówno w całej Polsce, jak i za granicą. Nie ma ograniczenia w postaci sklepu stacjonarnego. Szansa dowolnego kształtowania i poszerzania asortymentu sprawia, że łatwiej wyróżnić się na tle konkurencji. Co więcej, szeroka i umiejętnie skompletowana oferta to szansa na wysokie przychody.

Sprzedawca zyskuje łatwość w kształtowaniu swojej oferty, ponieważ nie musi sam inwestować w produkcję czy magazynowanie towarów. To branża z niskim progiem wejścia, w której liczą się przede wszystkim umiejętności handlowe i rozeznanie w trendach rynkowych.

Jakie zagrożenia niesie dropshipping?

Zawsze może się zdarzyć, że przez nieuwagę dobierze się do asortymentu produkt niskiej jakości, który nie zadowoli klientów. Dlatego też warto współpracować tylko ze sprawdzonymi producentami, którzy cechują się pozytywnymi opiniami innych klientów i mogą pochwalić się np. certyfikatami jakości.

Zagrożeniem bywa zbyt niska marża na produktach, dlatego ogromnie ważną rolę odgrywają działania marketingowe zwiększające sprzedaż. Trzeba mieć dobre rozeznanie wśród konkurencji i regularnie monitorować rynek, ponieważ może się zdarzyć, że inni sprzedawcy będą oferować podobny asortyment w atrakcyjniejszej cenie.

Grafika: freepik.com

art. sponsorowany

Share this content:

Opublikuj komentarz