Drugie podejście do ścieżki
Sochaczewski ratusz ogłosił drugi przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy trasy rowerowej i ścieżki spacerowej wzdłuż torów kolejki wąskotorowej na odcinku od ul. Głowackiego do ronda przy ul. Chodakowskiej. Chodzi o trasę o długości ok. 5,5 km, która będzie doskonałą propozycją dla miłośników dwóch kółek na co dzień dojeżdżających z Chodakowa i Trojanowa do centrum miasta oraz stacji PKP swoimi samochodami. Przez dużą część roku fani jednośladów będą mogli zrezygnować z przejazdu aleją 600-lecia i do szkoły, pracy czy pociągu dojechać malowniczą ścieżką zbudowaną wzdłuż torów wąskotorówki.
Biuro, które wygra przetarg wykona dla miasta koncepcję budowy trasy rowerowej i ścieżki spacerowej, na jej podstawie pełną dokumentację budowalną i kosztorysy. Firma zobowiązana będzie też do dostarczenia wszystkich niezbędnych uzgodnień i opinii.
– Droga dla jednośladów ma być samodzielną, dwukierunkową ścieżką wykonaną z betonu asfaltowego. Miejsce dla spacerujących zostanie odseparowane od ścieżki rowerowej, chyba, że na pewnych odcinkach nie będzie to możliwe. Na całej długości nowa trasa zostanie oświetlona. W niebezpiecznych miejscach staną barierki zabezpieczające. Projektanci opracują też rozwiązania pozwalające bezpiecznie przejechać tą trasą przez tory kolei wąskotorowej oraz kilka ulic – mówi burmistrz Daniel Janiak.
Na wykonawcy dokumentacji, opinii fachowców, spocznie decyzja czy należy budować nowy mostek na Utracie, czy wystarczy adaptacja istniejącego.
– To nie będzie jedynie ścieżka dla ludzi i jednośladów, bo widzimy tam też strefę obsługi z miejscami do naprawy rowerów, strefę ładowania rowerów elektrycznych, strefę rekreacyjną ze stojakami rowerowymi, leżakami, ławkami, stolikami, wiatami czy huśtawkami dla dzieci – dodaje burmistrz.
Dokumentacja ma zostać opracowana tak, by roboty budowlane udało się przeprowadzić w dwóch etapach. Pierwszy ma objąć odcinek od ul. Głowackiego do ul. Trojanowskiej, drugi od Trojanowskiej do ronda przy ul. Chodakowskiej.
Na opracowanie koncepcji wykonawca będzie miał pięć miesięcy od dnia popisania umowy z burmistrzem, następnie trzynaście miesięcy na stworzenie kompletnej dokumentacji budowlanej, ostatnie dwa miesiące na uzyskanie i dostarczenie do UM wszystkich wymaganych prawem opinii i uzgodnień.
– Tylko z pozoru dwadzieścia miesięcy to dużo czasu na przygotowanie tak skomplikowanej dokumentacji. W trakcie prac może się okazać, że trzeba opracować operat wodno-prawny, uzyskać decyzję o uwarunkowaniach środowiskowych czy opinię Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Doprowadzenie prądu, badania gruntu, uzgodnienia z koleją, Mazowieckim Zarządem Dróg Wojewódzkich, Wodami Polskimi i wieloma innymi instytucjami nie pozwolą nam przyspieszyć tej procedury – podsumowuje Daniel Janiak.
To drugi przetarg na ścieżkę. Pierwsze postępowanie unieważniono, gdy okazało się, że miasto odłożyło na projekt 210 tys. zł, a trzej oferenci zainteresowani kontraktem życzyli sobie od 400 do nawet 611 tys. złotych.
(daw)/UM
fot.pixabay
Share this content:
Opublikuj komentarz