Innowacyjne nauczanie w ZS Teresin

Innowacyjne nauczanie w ZS Teresin

Zespół Szkół im. Prymasa Tysiąclecia Stefana Kardynała Wyszyńskiego znany jest z poszukiwania nowatorskich form nauczania. Tym razem w szkole uruchomiono projekt pod nazwą „Dzielenie się wiedzą”.

Autorem projektu jest nauczycielka przedmiotów zawodowych Anna Grzybowska, która tak pamięta genezę projektu. – W pracy z uczniami zauważyłam pewną prawidłowość. Otóż w niektórych sytuacjach uczniowie są bardziej skłonni do słuchania innych uczniów niż nauczyciela. Postanowiłam to „wykorzystać” i wprowadzić metodę aktywnego uczenia się. Powstał pomysł innowacyjnego podejścia do zajęć, które wprowadziłam po raz pierwszy w lutym br. w celu zwiększenia interakcji między uczniami różnych klas i promowania atmosfery wzajemnej pomocy oraz zrozumienia. Wprowadzone działania polegały na przekazywaniu treści programowych starszych uczniów ich kolegom z klasy programowo niższej – mówi nauczycielka.

Jak dodaje, prowadzone w ten sposób zajęcia były nie tylko źródłem wiedzy, ale także doskonałym przykładem współpracy i solidarności między oddziałami. Prezentacja klasowa była doskonałą okazją do wymiany doświadczeń i integracji między różnymi grupami wiekowymi. Młodsi uczniowie mieli możliwość uczenia się od starszych kolegów, którzy z wielką cierpliwością i empatią tłumaczyli trudniejsze kwestie i odpowiadali na zadawane pytania.

Jak przyznaje dyrektor szkoły Krzysztof ParadowskiProjekt ten w świetny sposób wpisuje się w koncepcję pracy naszej placówki. Uatrakcyjnianie zajęć jest kluczowym elementem podnoszenia wyników w nauczaniu naszych podopiecznych. Poprzez takie inicjatywy pokazujemy, że wymiana wiedzy i wsparcie jest niezwykle cenne i przyczynia się do budowania silnej społeczności szkolnej.

Treści poruszane na zajęciach dotyczyły znakowania opakowań. Temat ten jest nie tylko bardzo aktualny, ale jakże ważny w pracy magazyniera-logistyka. Dzięki takiej lekcji, młodsi uczniowie zdobyli wiedzę na temat znaczenia symboli na opakowaniach, oznaczeń dotyczących jakości produktów oraz konsekwencji związanych z niewłaściwym ich interpretowaniem. To kluczowa umiejętność, która pozwala podejmować świadome decyzje i dbać o własne zdrowie i środowisko. Wspólna nauka przyniosła nie tylko satysfakcję, ale także nowe doświadczenia i przyjaźnie. Dzielenie się wiedzą i wspieranie się nawzajem jest kluczem do sukcesu nie tylko w szkole, ale także w życiu codziennym.

ZST

Share this content:

Opublikuj komentarz