Nowe pociągi na sochaczewskiej linii
Koleje Mazowieckie skorzystały z opcji na dostawę 10 pięcioczłonowych ezt w ramach umowy na dostawę 15 pięcioczłonowych ezt zawartej na początku lipca. Oznacza to, że umowa na dostawę 15 plus 10 ezt zostanie zrealizowana w pełnym zakresie. Doliczając 25 pojazdów FLIRT zamówionych na podstawie umowy ramowej (w realizacji są już dwie pierwsze umowy wykonawcze) Stadler Polska wyprodukuje dla Kolei Mazowieckich łącznie 50 nowych pojazdów typu FLIRT.
Wartość tego projektu wynosi ponad 529 mln zł netto i oprócz zakupu nowoczesnych pojazdów obejmuje także koszt 18 – letniego serwisu oraz dwóch napraw w poziomie utrzymania P4. Realizacja tej inwestycji uzyskała dofinansowanie ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności w wysokości 143,6 mln zł.
Robert Stępień, prezes zarządu, dyrektor generalny Kolei Mazowieckich podkreśla, jak dużą rolę odegrała spółka w zmianie wizerunku pasażerskiego transportu kolejowego i to nie tylko w aspekcie regionalnym, ale ogólnokrajowym. A było to możliwe dzięki licznym inwestycjom zrealizowanym zarówno przez właściciela, czyli samorząd województwa mazowieckiego, jak również dzięki efektywnemu pozyskaniu i wykorzystaniu środków unijnych.
– Kolejne, nowoczesne elektryczne zespoły trakcyjne FLIRT umożliwią rozwój oferty przewozowej Kolei Mazowieckich poprzez zwiększenie liczby połączeń na bardzo obciążonych trasach o charakterze regionalnym: Warszawa – Płock, Warszawa – Otwock i Warszawa – Sochaczew – mówi Czesława Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich.
Wszystkie nowe pojazdy dla Kolei Mazowieckich, podobnie jak elektryczne zespoły trakcyjne z poprzednich zamówień, zostaną wyprodukowane w siedleckim zakładzie Stadler Polska.
– Bardzo się cieszymy z otrzymania zamówienia na dodatkowych 10 pojazdów i z przyjemnością rozpoczynamy realizację złożonych przez naszego Klienta zamówień na łącznie 50 nowoczesnych i komfortowych pociągów elektrycznych FLIRT. Zdecydowana większość z nich wyjedzie na Mazowieckie tory już za dwa lata. Mamy nadzieję, że także umowa ramowa zostanie zrealizowana w pełnym zakresie i wkrótce pula zamówionych w siedleckim zakładzie pojazdów powiększy się o kolejne 25 jednostek – komentuje Arkadiusz Świerkot, członek zarządu Stadler Polska ds. sprzedaży.
Pojazdy FLIRT KM to jednoprzestrzenne, klimatyzowane, wyposażone w urządzenia informacji wizualno-dźwiękowej elektryczne zespoły trakcyjne, poruszające się z prędkością do 160 km/h. We wnętrzu każdego z nich znajduje się 275 miejsc siedzących, a także przestrzeń z wieszakami na rowery oraz półki na większy bagaż.
Ezt FLIRT posiadają bezprzewodowy dostęp do Internetu, wewnętrzny i zewnętrzny monitoring, interkom umożliwiający kontakt pasażera z maszynistą w sytuacji awaryjnej, udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami i ograniczoną mobilnością, tj. platformy i mocowania dla wózków inwalidzkich i dziecięcych, toalety z obiegiem zamkniętym przystosowane dla potrzeb tych osób. W wagonie C zintegrowano pętlę indukcyjną. Wysyła ona sygnał elektromagnetyczny do aparatów słuchowych osób niesłyszących, aby udostępnić im dane z systemu informacji pasażerskiej.
mazovia.pl
Fot. mazovia.pl
Share this content:
Opublikuj komentarz