Rada dołoży do ścieżki?

Rada dołoży do ścieżki?

Teraz wszystko w rękach radnych. Jeśli przeznaczą dodatkowe pieniądze na zaprojektowanie ścieżki rowerowej wzdłuż torów kolejki wąskotorowej, prace nad dokumentacją ruszą jeszcze w sierpniu.

Przypomnijmy, że sochaczewski ratusz ogłosił drugi przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy trasy rowerowej i ścieżki spacerowej wzdłuż torów kolejki wąskotorowej na odcinku od ul. Głowackiego do ronda przy ul. Chodakowskiej. Trasa ma liczyć ok. 5,5 km, być samodzielną, dwukierunkową ścieżką wykonaną z betonu asfaltowego, na całej długości oświetloną. W niebezpiecznych miejscach staną barierki zabezpieczające. Projektanci opracują też rozwiązania pozwalające bezpiecznie przejechać rowerem przez tory kolei wąskotorowej oraz kilka ulic.

Gdy ogłoszono pierwszy przetarg, za zaprojektowanie ścieżki firmy zażądały od 400 do ponad 600 tysięcy złotych. W drugim postępowaniu udało się uzyskać nieco niższą cenę, 392 tys. zł. 

– Obydwa przetargi były otwarte, mogły do nich przystąpić zainteresowane biura architektoniczne mające doświadczenie w tego rodzaju inwestycjach. Widać, że 392 tysiące zaproponowane przez firmę Industria to cena realna. To rynkowa stawka za przygotowanie bardzo skomplikowanej dokumentacji – mówi burmistrz Daniel Janiak. 

Na koncepcję i projekt miasto zabezpieczyło 210 tys. zł, a potrzeba drugie tyle. 

– W czasie sierpniowej sesji wskażę źródło finansowania i zwrócę się do radnych z prośbą, by zwiększyli budżet tego zadania. Zaszliśmy tak daleko, mieszkańcy czekają na ścieżkę, jej temat ciągle przewija się w rozmowach jakie odbywam. Pieniędzy na jej budowę będziemy szukali poza budżetem miasta, a warto zauważyć, że np. marszałek Mazowsza ogłasza regularnie konkursy dotacyjne z zakresu turystyki i ekologii. Szkoda marnować cenny czas – dodaje burmistrz.

Ratusz chce, by obok ścieżki znajdowały się strefy obsługi z miejscami do naprawy rowerów, strefy ładowania rowerów elektrycznych, strefy rekreacyjne ze stojakami rowerowymi, leżakami, ławkami, stolikami, wiatami czy huśtawkami dla dzieci. Sama dokumentacja ma zostać opracowana tak, by roboty budowlane udało się przeprowadzić w dwóch etapach. Pierwszy ma objąć odcinek od ul. Głowackiego do  ul. Trojanowskiej, drugi od Trojanowskiej do ronda przy ul. Chodakowskiej. 

Na opracowanie koncepcji wykonawca będzie miał pięć miesięcy od dnia popisania umowy z burmistrzem, następnie trzynaście miesięcy na stworzenie kompletnej dokumentacji budowlanej, ostatnie dwa miesiące na uzyskanie pozwolenia na budowę. Przed nim niełatwe zadanie, bo może się okazać, że trzeba przygotować operat wodno-prawny, projekt mostu na Utracie, uzyskać decyzję o uwarunkowaniach środowiskowych czy opinię Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Badania gruntu, uzgodnienia z koleją, Mazowieckim Zarządem Dróg Wojewódzkich, Wodami Polskimi i wieloma innymi instytucjami na pewno nie przyspieszą procedury.

(daw)/UM

Share this content:

Opublikuj komentarz